Direktlänk till inlägg 9 september 2013

3 - Rehab

Av Emilia Grape - 9 september 2013 22:35

Det finns väldigt många saker i mitt liv som jag inte är stolt över. Om jag kunde så skulle jag gå tillbacka och ändra på allt. ALLT. Jag lurade mig själv. Jag trodde faktiskt att jag va kär i en kille från in klass. Det visade sig att han va ett riktigt svin och när jag och mina kompisar hade film dag hemma hos mig, så satt han bara och klämde på mina bröst. Jag hatade det. Han gjorde slut. Vi blev ihop igen. Jag gjorde slut. Idiot. Båda gångerna va ett misstag. Men som jag brukar säga, det finns inga misstag. Bara val. Bra som dåliga. Jag va en riktig expert på att ta dåliga val. Jag gillade inte mitt liv så mycket. Flera gånger har jag tänkt på vad som skulle hända om jag tog själv mord. Vilka som skulle sakna mig. Vilka som skulle bry sig. Det har till och med hänt en gång att jag skadade mig själv med en kniv. Det finns så många saker i mitt liv som är dåliga. Men ända sen tweeten har det ändrats. Jag har en mer positiv inställning på livet nu. Jag började ändra mig själv i mars. Lite också när jag började 6:an. Jag tror att mina vänner ser att jag mår bättre nu. Det känns nästan som om att jag har gått på något rehab. Ibland så får jag uppfattningen om att mitt liv är dåligt och att min klass inte gillar mig. Men då påminner jag mig själv om att mitt liv är bra. Min klass gillar mig (hoppas jag) för annars skulle jag nog inte blivit röstad som elevrådsrepresentant. Men just nu så fanns det inte några uppåt eller nedåt gångar i mitt liv. Ingenting hände. Mitt liv stod stilla. Men imorgon så är det skolavslutning. Jag hade en lång, lätt, blommig klänning. Jag va inte direkt kär i den men mamma gillade den och inget annat passade. Vi i klassen hade köpt presentkorgar åt våra mentorer. Det va Candice, Mila , Ashley och Kate som skulle köpa dom. Vanligtvis så är det Anton och jag som är dom som gör det mesta men nu orkade vi inte. Plus att dom frågade om dom fick göra det. Inga problem. Vi är rätt så trötta på att alltid ställa upp för att ingen annan gör det. Dom flesta glider bara med när det gäller discon och saker som vi ska sälja. Men annars så är den här klassen som en familj. Vi är jättebra på att sammarbeta och vi har roligt. Det ser man inte så ofta i klass 7 a och b. Men på sporter är vi odugliga. Som Bambi på is.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47

  Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”....

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards