Direktlänk till inlägg 1 november 2013

8 - Hemma

Av Emilia Grape - 1 november 2013 17:15

Äntligen hemma. Jag va trött på den sterila lukten sjukhuset hade. Mina syskon kramade om mig när jag kom hem. Jag tror inte riktigt att Ellen eller Nellie visste vad som hade hänt, bara att jag hade varit borta ett tag. Matilda där emot visste precis vad som hade hänt. Hon hade besökt mig på sjukhuset. Bamse blev helt vild när jag kom innanför dörren, jag fick blöta pussar i hela ansiktet när jag hälsa på honom. Den kvällen hade vi myskväll med hela familjen, till och med Bamse va med. Magen höjdes och sänktes när han låg i mitt knä i soffan och han åt upp alla mina popcorn.

-Jag har också saknat dig. Viskade jag till Bamse. Svaret blev en puss på munnen. En blöt puss. Dagen efter kom den närmaste släkten och kolla till mig. Mormor kramade om mig hårt. Alla hade varit oroliga. Jag väntade till nästa vecka innan jag började skolan. Alla kramade om mig när jag kom dit, till och med lärarna gjorde det. Några av mina vänner hade gjort kort.

-Du skrämde ihjäl mig när jag hörde att du låg i koma! Gör ALDRIG så där igen! Kate skällde på mig medans hon kramade mig. I princip hela klassen följde mig den dagen. Hjälpte mig med saker som att hämta böcker, hålla sällskap och bära min mat. Jag behövde verkligen ingen hjälp men dom insisterade. Mamma ville skjutsa mig men jag lät henne inte. Jag va utskriven och behövde ingen hjälp. Den dagen åkte halva klassen till stan och åt pizza. Just då mådde jag så bra. Med pizzan i min hand satt jag och skrattade med mina vänner. Jag skulle göra vad som helst för dom. This is perfect. Jag älskar dom så mycket. Dom får mig alltid att skratta. Dom låter mig aldrig göra dumma saker, ensam.. Anton ställde sig upp med en allvarlig min på ansiktet.

-Eftersom Hanna har legat på sjukhus ett tag så måste vi hitta på något roligt. Så därför vill jag ge henne det här… PIZZA KRIG!!! Skrek Anton och kastade en pizza rätt i ansiktet på mig. Alla började skrika och kasta pizzor runt omkring sig. En pizza prickade Liam i håret och en annan Selenas mage. Pizzabagaren kom ut viftandes med armarna och skrek:

-Sluta! Alla slutar nu! Ut från min pizzeria! Ut! Tystnaden uppstod och vi gick ut ur pizzerian. Skrattandes låg vi alla på asfalten medans vi försökte få bort pizzarester från kläder och hår.

-Det där va det galnaste som jag någonsin gjort! Skrattade Anton.

-Bra jobbat pucko nu är vi portade från pizzerian i MINST 100 år. Alla skrattade åt Ashleys kommentar.

-Okej film hos mig om 20 min! Alla går hem och byter kläder till något som inte luktar peperoni. Skrattade jag och satte mig på cykeln. På vägen hem fick jag ett mess från Justin. ”Är du ledig idag?” Jag svarade direkt. ”Ja men alla kommer över och ska kolla på film om 20 min” Det tog bara någon sekund till innan min mobil plingade till. ”Kanske dags för mig att träffa dom?” Frågan va bara va mina vänner skulle tycka om Justin. Jag väntade en stund innan jag skrev tillbaka ”Tror det, kom hit om 15”. Min puls höjdes ett snäpp när han svarade ”Okej babe, love you”. Fjärilarna in min mage blev vilda och hela jag blev fylld med adrenalin. Han va den enda som fick mig ur balans. 15 minuter senare hade jag städat hela våran gäststuga. Den ligger en liten bit från huset så man får vara ifred.  Justin blev försenad så alla hann sätta sig och börja kolla en bit på filmen. Anton och jag satt och kommenterade filmen. Som vanligt. Alla andra hade redan vant sig. När vi kommit 10 minuter in i Click så öppnades dörren. Allas ögon riktades mot dörren och Justin steg in.

-Hej, det är jag som är Justin. Han log flirtigt mot alla.  Candice mimade mot mig ”Han va ju snygg!” jag log och mimade tillbaka ”Jag vet”. Alla fick flytta ihop sig i de två sofforna. Han viskade i mitt öra.

-Saknat dig. Tydligen viskade han inte tillräckligt lågt för alla utom Anton sa:

-Aww. Jag rodnade lite men Justin va inte generad alls, han kysste mig på pannan när jag lutade mitt huvud mot hans bröstkorg. Det märktes på Anton att han inte gillade Justin, Anton är som en storebror och en lillebror för mig. Lite både och. Han blängde lite då och då på Justin. Som tur va såg han inte det. När vi va i slutet av filmen hade alla tjejer gråtit krokodil tårar och killarna hade himlat minst 10 gånger. Själv hade jag snorat ner Justins lila t-shirt. Han satt bara och skratta medans han lekte med mitt hår. Liam hade tröttnat efter 15 minuter så han va ute på studsmattan. Filmen hade tagit slut vid det här laget.

-Jahapp, vad ska vi göra nu då? Frågade jag de andra.

-S(sanning) K(konka) Å(ångra) P(procent)! Svarade de andra. ”Shit” tänkte jag.

-Okej. Vem börjar fråga? Undrade jag.

-Jag vill! Candice viftade med sin hand i luften. Jag skrattade och gjorde en ”varsågod” gest mot henne.

- SKÅP Justin.

-Eh.. Jag vet inte riktigt hur det här fungerar. Justin kollade på de andra. Jag förklarade.

-S står för sanning. T.ex har du någonsin fått F på ett prov osv. K står för konka, alltså saker som du ska göra. Å står för ångra, typ ångrar du att du träffade mig? P står för procent. 1 till 100. Om i det här fallet Candice frågar dig hur många procent i snygghet du sätter på henne. Fattar du? Han nickade.

-Så vad blir det? Candice kollade Justin i ögonen.

-K.

-Bra! Kyss Hanna på munnen i minst 5 sekunder. Han vände sig emot mig, log och tryckte sina läppar mot mina. Vi kysstes ett bra tag och de andra började busvissla. Vi avslutade kyssen och han la sin arm runt mig.

Anna Kendrick – Cups (Pitch Perfect’s “When I’m Gone”) - Pop Version

(Lyssna medans du läser)

Ashley gick upp och satte på musik medans vi fortsatte SKÅP. Alla skrek nej när dom hörde vilken låt det va.  Det va ”The cup song”. Selena, Mona,  Spencer och Candice körde den med sina mobiler medans vi kasta kuddar på dom. Det slutade med att alla låg och skrattade på golvet. Kuddarna kastades fram och tillbaka genom rummet. Jag sneglade på Justin, han stog och siktade på Miley och skrattade. Han gillade dom. Och dom gillade han.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47

  Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”....

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards