Direktlänk till inlägg 11 september 2013

5 - Jessicas

Av Emilia Grape - 11 september 2013 14:50


Min familj är rätt så stor. Hos mamma är vi sex stycken. Mamma, Tony, jag, Matilda, Nellie och Ellen. Hos pappa är vi också sex stycken. Det blir pappa, Catarina, jag, Matilda, Alexander, Josephine. Det va mamma vecka, det betyder att klockan 10:00 så kommer Nellie (6 år) och Ellen (4 år) kommer instormandes. Jippie.

-HANNA! VAKNA DET ÄR FRUKOST! Nellie och Ellen är ganska högljudda och det räcker med att någon öppnar min dörr så vaknar jag.

- Jag kommer. Mumlade jag igenom kudden. Jag gick upp i min pyjamas ut i köket. Som vanligt fick jag ett vänligt välkomnande.

- It’s alive!! Tonys vanliga morgon hälsning till mig. Jag tog en handduk och snärta till honom på magen. Bamse började skälla som vanligt. Att han ens orkar. En 13 årig hund med dåliga leder. Mamma blev irriterad och sa åt oss att sluta. Vi satte oss vid frukostbordet.

-Hade du roligt igår? Mamma tugga på en fralla och kolla på mig.

-Ja. Sa jag och rodnande.

-Hon rodnar! Vad hände igår? Tony skrattade till och slog till mig på armen.

-Inget…Jag rodnade ännu mer. Mamma gav mig blicken som antydde ”jag vet att du ljuger”.

-Okej. Jag träffade en kille. Jag va med honom hela kvällen och han bor här.

-Oooo har du en ny kille? Jag kollade på Tony. Han kunde inte va tyst ?

-Nej vi är bara vänner.

-Hanna har en kille! Matilda flinade.

-Men gud! Vi är bara vänner! Alla skrattade åt mig. Vi dukade undan frukosten när jag märkte att jag hade ett missat samtal. Det va från Justin. Jag ringde snabbt upp.

-Justin.

-Hej du hade ringt.

-Hej, ja jag undra om vi kunde mötas på stan och luncha?

-Visst. Vart och när?

-Jessicas kl 13:00.


-Okej ses sen.

-Bye! Jag skulle träffa Justin om 2 timmar. Fjärilarna i magen fladdrade omkring. Jag bestämde mig för att ta en dusch innan lunchen. Sen tog jag på mig min favorit tröja och ett par shorts. Jag sa hej då till mamma och började cykla. Stan låg ungefär vid min skola. Klockan va 12:53 när jag kom fram till Jessicas. Han va redan där inne. Jag tog ett djupt andetag innan jag gick in.

-Hej! Jag log stort mot honom. Han drog mig intill honom och gav mig en kram.

-Hej. Viskade han i mitt öra.

-Ska vi beställa? Jag betalar. Han log mot mig medans han sa det.

-Ja men du behöver verkligen inte be..

-Jag betalar. Han avbröt mig och kollade in i mina ögon.

-Okej. Vad ska du ha?

-Jag funderar på kycklingen med riset och curryn. Vad vill du ha?

-Jag ska ta kycklingen.

-Kycklingen blir det. Han betalade för maten och vi satte oss i ett hörn.

-Så Justin hur kommer det sig att du flyttade till Oxelösund. Jag menar vi är inte direkt en så stor eller känd stad.

-Pappa ville starta eget i en stad som va rätt så liten. Min mormor och morfar bor här också så det va ett plus. Vi satt och pratade hela lunchen. Klockan började närma sig 14:30 och jag va tvungen att åka hem.

-Vi kanske kan se en film imorgon?

-Jag kan inte mamma och Tony åker till Stockholm imorgon så jag måste passa mina små syskon.

-Jag kan vara med dig? Jag älskar barn. Hur kunde den här killen bli mer perfekt?

-Visst men jag varnar dig. Dom kan vara lite… Påfrestande.

-Det är lugnt. Det ska nog inte bli något problem.

-Okej men kom ihåg att jag varnade dig.

-Haha ja då vi syns imorgon vid 11 hemma hos dig?

-Det blir bra. Jag messar dig sen vart jag bor.



-Hej då. Han böjde sig fram och kysste mig på kinden. Det pirrade till i min mage.

-Hej då. Sa jag med rosenröda kinder.








.

















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47

  Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”....

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards