Direktlänk till inlägg 11 september 2013

6 - Film

Av Emilia Grape - 11 september 2013 14:58


-Gör inga dumheter nu. Vi kommer tillbacka på måndag. Puss och hej då! Mamma gillade Justin, det såg jag på henne. Vi vinkade av dom på avfarten. Nellie ryckte lite lätt i Justins arm och sa.

-Justin vill du hoppa studsmatta med mig? Hon hoppade lätt på sina tår. Han log.

-Självklart! Vill du också hoppa Ellen? Han höll fram handen mot Ellen som jag stod och bar. Hon tryckte sig närmare mig och kollade på Justin.

-Hon är väldigt blyg till skillnad mot Nellie. Förklarade jag. Han nickade, tog Nellie i handen och gick till studsmattan. Jag följde efter med Ellen hängandes runt min hals. Han va så gullig när han hoppade hand i hand med Nellie på studsmattan. Vid det här laget hade Ellen vågat hoppa så nu hoppade alla tre i en ring.

-Bada! Bada! Nellie och Ellen ville hoppa i med kläderna på.

-Vänta lite så hämtar jag era badkläder och puffar. Ska du bada? Jag frågade Justin.

-Såklart! Ska inte du?

-Skojar du eller? Det är 17 grader! Inte en chans!

-Badkruka! Sa han innan han sprang upp och hämta sina badkläder i mitt rum. Tjejerna och Justin hade inte tvekat när dom hoppade i. Jag stod bara och skrattade när de skrikandes kom upp ur poolen. Tjejerna gick upp och ritade på altanen medans jag och Justin va kvar vid poolen. Han närmade sig mig med öppna armar.

-Nej! Justin du är blöt och kall! Justin! Jag sprang skrikandes ifrån honom men han va snabbare och jag fick en stor blöt kram.

-Tack så mycket blötdjur. Han skrattade och jag fick en till kram. Han hoppade i poolen en gång till. Jag gick fram till poolkanten.

-Kom upp nu innan du blir sjuk. Skrattade jag.

-Inte för än du hoppar i! Han tog tag i mig och drog ner mig i poolen. Det kalla vattnet blev en chock. Jag tog mig upp mot ytan.

-Justin! Det va inte schyst! Han skrattade ihjäl sig.

-Kom jag ska värma dig. Sa han och drog mig till honom i en kram. Han va varmare än mig och jag slutade skaka. Jag gillade det här även fast det va svinkallt.


Vi gick upp ur poolen och in i huset. Jag som hade kläder på mig va tvungen att ta en dusch.

Han skulle också ta en dusch men jag fick göra det först. Vattnet va varmt och skönt. Det va en blåsig mulen dag så vi höll oss inne resten av dagen. Jag trodde aldrig att det skulle vara så kul att vara barnvakt. Nu va klockan 20:30 och tjejerna låg och sov på övervåningen. Vi hade bestämt oss för att kolla på en skräckfilm. Bra, nu kommer jag inte kunna sova på en vecka. Paranormal activety 4 blev det. Det enda som va bra va att det inte va en sån här äcklig film där någon styckar alla.

-Är du rädd? Justin kollade på mig med ett leende på läpparna.

-Nej jag brukar krama andras armar så att dom får blodstopp dagligen. Han skrattade och la en arm runt min axel och flyttade närmare mig. Jag slappnade av och släppte hans arm. 1 timme och 20 minuter senare va filmen slut och vi skulle gå och lägga oss. Det va mörkt i hela huset. Tack vare filmen va jag rädd. Mycket rädd. *Knak* Det är säkert bara huset som knakar övertalade jag mig själv om. Men inners inne trodde jag inte på mig själv. Jag gick till köket för att hämta vatten. *Knak* Ta det lugnt. Jag fick en hand över munnen så att jag inte skulle skrika.

-Ta det lugnt det är bara jag. Justin viskade i mitt öra. Han tog bort handen från min mun.

-Det där va inte kul, har du någon aning om hur rädd jag blev? Viskade jag tillbacka.

-Sorry. Sa han och såg på mig genom mörkret.

-Det är okej men gör inte om det. Jag kollade på honom och han nickade. Vi gick och la oss. Jag sov i min säng och han på en madrass. Han skulle vara här i två dagar. Två dagar med Justin.












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47

  Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”....

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards