Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

10 - Höstlöv och svek.

Av Emilia Grape - 1 januari 2014 16:10


  Nu har skolan slutat och höstlöven skiftade i tusen olika färger. Idag skulle vi ut och kratta löv på bakgården. Justin och jag hade umgåtts i princip hela tiden.

-Här får du! Skrek jag och kastade värsta lövhögen på honom. Mina fötter började direkt röra på sig framåt eftersom jag visste att han ville ha hämnd.

-Så lätt kommer du inte undan! Skrek han och brottade ner mig i en av de stora högarna. Löven yrde åt alla håll och det gick nästan i slow motion. Han låg ovanpå mig och gapskrattade. Nu hade vi slutat skratta, vi låg och log mot varandra. Sakta böjde han sig ner och pressade sina läppar mot mina, jag stängde mina ögon och kysste tillbaka. Hans tunga snuddade mina läppar och det slutade med grovhångel bland löven.

-Skaffa ett rum! Hör man Tony ropa medans en fotboll kastas mot oss. Han tar tag i min hand och vi går inomhus. Precis när vi skulle börja klä av oss fick Justin ett sms.

-Det är Chaz, han undrar om vi vill träffas vid skolan? Jag nickade och vi började gå ner till skolan. Det va ca 150 meter dit. Vi såg Chaz stå i den blåa lekparken. Vid hans sida stog två andra killar. Måste vara hans kompisar. När vi kom fram gjorde Justin och Chaz en typical ”bro hug”.

-Och det här är? Sa Justin och nickade mot de två andra killarna.

-Nolan och Ryan. Chaz såg allvarlig ut. Jag gillade inte det här, det kändes fel. Försiktigt tog jag tag i Justins hand, det kändes säkrare.

-Har du berättat? Han kollade på Justin och nickade åt mitt håll. Justins blick smalnade och greppet om min hand hårdnade.

-Nej, hon behöver inte veta. Nästan väste han fram. Okej nu är jag rädd.

-Det är för ditt eget bästa, om inte du berättar om vadet gör jag det. Hans blick va spänd på Justin.

-Jag fucking älskar henne. Förstör inte det här! Skrek Justin.

-Du och hon är en stor lögn Justin! Fattar du inte? Chaz skrek tillbaka.

-Om du gör såhär mot mig förlåter jag dig inte! Fattar du vad som står på spel? Justin spände sina käkar när han slutade skrika.

-Jag är din vän och gör det här för ditt eget bästa. Chaz pratade med en allvarlig ton. Han tog ett djupt andetag.

-Hanna. Erat förhållande är fejk, den dagen ni träffades på Grönan. Justin och jag slog ett vad då. Han sa: Jag slår vad om att jag kan få henne att bli kär i mig. Och om hon inte är det när sommaren är slut vinner du. Du får min plats i fotbollslaget. Men om jag vinner får du alla att rösta på mig under balen så att jag blir Prom King. Chaz suckade och såg på oss. Justin va förbannad. Han släppte min hand sakta.

-Hur fan kunde du?! Skrek han och knöt händerna. Sekunden efter hade han gett Chaz ett slag på käften.



Mohaha nu lämnar jag er med en cliffhanger (stav?)! Jag ska försöka uppdatera oftare, lovar :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47

  Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”....

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards