Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

14 - Som om du skulle bry dig.

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47


Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”. Jag kunde inte direkt klaga på rummet. Det va verkligen lyx från topp till tå.

 

Det va stort och rent. Min stil. Jag tittade ut genom balkongdörrens fönster. Jag tänkte att det kunde vara en väg ut men kom sedan på att jag va på tredje våningen. Jag satt där på sängen tills jag bestämde mig för att kolla runt. Sakta reste jag mig upp. Det stod en byrålåda i ett hörn, jag gick dit och öppnade den. Mjuka långärmade tröjor, vanliga tröjor, tröjor med tryck, linnen, underkläder, byxor och mjukbyxor. Storlekarna stämde. Jag stängde byrålådan med en suck. Han hade menat det när han sa att jag skulle stanna länge. Tassande på tårna, nästan som om jag smög. Gick jag vidare in till badrummet.

-Oh helvete. Sa jag högt med stora ögon. Det va ENORMT.

Precis som sovrummet va det här lyx. En sjukt stor dusch och badkar. Det gick inte att beskriva.

  (Till er som inte gillar blod så kommer det en gif lite längre ner som ni inte borde kolla på)


-Gillar du det? Arons röst hördes bakom mig. Jag skrek till för jag va inte beredd på att han skulle dyka upp.

-Va fan håller du på med? Ut! Jag blev riktigt sur.

-Ta det lugnt prinsessan. Sa han med ett flin medans jag slog hårt med mina knytnävar på hans bröst.

-Jag är fan heller din prinsessa. Om du inte hade tänkt att släppa ut mig kan du i alla fall gå här ifrån! Han skrattade åt mig.

-Ta en dusch, sätt på dig lite kläder och kom ner. Jag stannade upp med mina viftande nävar. En dusch. Det känns som 100 år sedan. Jag började putta ut Aron ur badrummet men precis innan jag stängde dörren, drog han i min arm så att jag stod vänd upp mot hans ansikte. Han böjde sig fram och kysste mig på kinden. Förlamad lät jag det hända.

-Ses snart prinsessan. Han blinkade åt mig och gick ut ur rummet. När jag förstod vad som hade hänt sved det som en örfil. Hans kyss påminde mig om Justin. Jag började gråta medans jag drog av mig kläderna. Väl inne i duschen såg jag att det fanns hur mycket grejer som helst. Säkert 10 olike grejer bara till håret. Jag såg också en rakhyvel.

 

I all hast slet jag åt mig den och drog på handleden.  Skinnet öppnade sig och blod började välla ut. Jag hade skurigt mig djupt. Sakta gled jag ner för väggen skakandes. Jag grät hysteriskt och släppte rakhyveln på kakel golvet. Vattnet färgades rött av mitt blod och rann igenom avloppsbrunnen. När det heta vattnet träffade min handled sved det till. Både från det stora såret som jag hade fått i skogen och det som jag gjorde nyss. Jag schamponerade håret utan att få något på handleden. Efter det öppnade jag dörren och gick ut ur duschen. Rotandes genom skåpen sökte jag efter något som kunde stoppa blödningen. Det knarrade till bakom mig. Aron stod på tröskeln. Som tur va hade jag en morgonrock på mig. Hans ögon vandrade ner till min blödande handled. Snabbt drog jag den bakom mig och sänkte blicken. Aron gick sakta fram till mig. Han tog försiktigt tag i min hand och drog fram den bort ifrån min rygg. Med en sårad och bekymrad blick såg han mig i ögonen.

-Varför? Han viskade fram det.

-Som om du skulle bry dig. Sa jag och tårarna började rinna ner för mina kinder igen. Varför skulle han bry sig? Han kidnappade mig.

-Det är klart att jag bryr mig. Han såg på mig med en allvarlig blick. Han släppte min hand och började rota i några skåp.

-Sätt dig. Sa han och pekade på en badkaret i marmor. Han tog fram alsolsprit, lite plåster och bandage.

-Det här kommer svida som fan. Han hällde alsolspriten på lite papper och tryckte det mot handleden. Han hade rätt det sved som fan. Jag skrek till och bet mig i tungan. Jag försökte dra bort handleden från honom men han hade ett hårt grepp. Efter ett tag tog han äntligen bort det. Han plåstrade om mig försiktigt.

-Tack. Sa jag tyst. Han nickade och gick ut. När jag hade försäkrat mig om att han va borta gick jag och tog på mig nya kläder. Det va dags för mig att gå ner. Det va också dags för mig att fundera ut en plan. En plan så att jag kan fly från det här stället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Av Emilia Grape - 9 januari 2014 21:26


  Just nu gick det inte att beskriva känslorna som bubblade upp inom mig. Jag va helt förkrossad, jag hatade honom. Det kändes som att min livslängtan sakta tynade bort inom mig. Mina fötter rörde sig snabbt in i skogen, jag vet inte hur långt in j...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards