Direktlänk till inlägg 9 september 2013

2 - Födelsedag

Av Emilia Grape - 9 september 2013 21:54



Det va tisdag den 26/4 och min födelsedag. Tyvärr så går jag upp tidigast så min familj kunde inte sjunga för mig. Jag kollade på min halvnakna kropp i spegeln. 100 ord dök upp i mitt huvud. Äckel, fetto, oattraktiva unge osv. osv. Jag gillade varken min kropp eller mig. Mitt typiskt tonnårsfinniga runda ansikte. Mina grå-gröna ögon som satt för nära näsan. Min runda mage. Mina feta ben och armar. Det enda som jag gillar är mitt hår. Mitt blonda långa hår. Jag har sparat väldigt länge på det och tänker inte klippa av det. Aldrig i livet! Jag tog på mig en grön tröja med paljetter och ovan på det en svart väst. Nu när snön hade smält bort lite så cykla vi till skolan. Ca 4-5 km men det stör oss inte. Vi cyklar i grupp på ca 8 personer varje dag. Först så träffas Anton och Liam hemma hos Anton dom åker sen till mig och Selena. Vi möts hos Emelie och Lina där dom, Candice och Mila väntar. Sen åker alla till Spencer. Ibland så följer Paul, Chuck och Mona med också. Vi cyklade i full fart mot skolan. Selena gav mig en korg med lite grejer när vi va vid skåpen, bland annat en palsternacka. Ja du hörde rätt, en palsternacka. Jag älskar palsternackor. Jag kramade henne och sa tack. Nere i matsalen så sjöng dom för mig. Sången lät så här.

Ja må hon leva ,ja må hon leva ,ja må hon leva uti hundrade år ja visst ska hon leva ja visst ska hon leva ja visst ska hon leva uti hundrade år.

Och när hon har levat och när hon har levat och när hon har levat uti hundrade år ja då ska hon skjutas ja då ska hon skjutas ja då ska hon skjutas på en skotkärra fram

Och när hon har skjutits och när hon har skjutits och när hon har skjutits på en skotkärra fram ja då ska hon dränkas ja då ska hon dränkas ja då ska hon dränkas med en flaska champagne.

Dom gör allt för att jag ska skämmas men jag älskar dom. Dom bryr sig inte hur jag ser ut. Tur att det är bara vi som äter frukost men jag känner dom så på varje lektion plus lunchen sjöng dom och resten av klassen för mig. Pinsamt. Idag blir det släkt kalas också. Hoppas verkligen att jag får en iPhone eller i alla fall en mobil. Min som jag har nu lever sitt eget liv och jag kan knappt ha den. När jag kom hem så va alla redan där. De sa grattis och vi började öppna paket. Lite smink lite kläder och present kort. Mamma kom med ett litet rektangulärt paket och började filma mig. Bakom pappret låg en vit kartong. Det stod iPhone 4 s på lådan. Jag slet upp lådan till min besvikelse låg pappas gamla mobil där i. På en lapp stod det ”vi hade inte råd med någon iPhone men vi hoppas att det här duger”. Jag ansträngde mig till det bästa för att låta glad och tackade så mycket. Mamma fortsatte filma och pappa kom in med ett annat paket. Jag öppnade och det va en matlåda med något i. Jag kunde inte tro det.


-EN IPHONE 5! Jag skrek och grät av lycka. Alla skratta åt mig men jag brydde mig inte. Jag slog till mamma och sa.

-Det där va fan inte schyst! Du lurade mig totalt!

-Haha jag vet. Sa hon och kramade mig. Jag tackade alla för presenterna. Den konstigaste va 1 par ”stringtrosor” i spets som jag fick av min morbror. Jag hade fått typ 40-50 Facebook gratulationer. Det va bland annat av folk som går 1 eller till och med 3 klasser under mig. Konstigt. Jag kollade va klocka va. 00:21 mumlade jag, ska man kanske lägga sig? Jag klicka ner Facebook och stängde av datorn. Jag la mig i sängen när jag gjort mig i ordning. Jag har tvångstankar på natten, typ som: Borsta tänderna

Gå på toa

Hämta vatten

Säg god natt till alla djur

Värm värmekudde/värmedyna. Fånigt? Jag vet. Jag är väldigt beroende av internetet. En attention whore är jag också. Eftersom jag både är ful och fet så får jag inte direkt några kommentarer. I alla fall inte i skolan. Men på dayviews med mera får jag det. Men jag mår inte bra av det. Alla är snuskiga 16-60 åringar som bara vill ha naken bilder och sex. Jag blir så sjukt äcklad. Vilken idiot jag är. Varför har jag ens kvar det? Jag loggade in på dayviews.

”1 nytt medelande” Det stog. ”Hej sötnos. Du är verkligen den sötaste, snyggaste och mest vackraste jag har sätt någonsin. Jag skulle gärna vilja se mer av dig. Jag betalar dig bra givetvis, upp till 15.000 kr. Jag betalar via paypal, dotpay eller payson. Eller så kan jag skicka hem pengarna till kontant eller sätta in dom på ditt bankkonto. Är du intresserad så kan du ge mig ditt skype namn.  Kram” Det kändes som att jag skulle kräkas. Jävla äckel. Jag började gråta. Ilskan och sorgen bubblade upp. Jag skrev direkt tillbacka. ”Asso tror du seriöst att jag skulle göra något sådant?! Jag är ingen jävla hora som gör vad man vill för pengar! Herre gud har du ingen skam i kroppen?!” Jag va så jävla arg, jag grät i säkert 1 timme. Jag raderade dayviews och sa för mig själv. Aldrig mer. Jag tänker aldrig ha dayviews igen. Jag skakade i sängen och försökte lugna ner mig. Jag hade kikat en av mina kompisar. Hon stöttade mig. Det kändes bra. Jag skrev en tweet. ” I’m going to change my life. Starting today.” Jag menade det. Inget mer chattande med kåta killar som jag hatar. Nu är det seriöst. Inga mera pojkvänner som jag ändå inte ville ha. ALLA mina tidigare förhållanden hade tagit kål på mig. Jag menar en kille som va 18. Jag har sagt åt mina vänner att inte prata om det. Jag är verkligen inte stolt.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Grape - 3 maj 2014 14:50


-Va? Jag backade sakta med ögonen tårögda. Min högerhand sträckte sig och nuddade väggen. Där tog det stopp. Han kom närmare. Avståndet mellan mig och väggen minskade hela tiden. -Jag börjar få känslor för dig. Han sa det klart och tydligt den här ...

Av Emilia Grape - 2 mars 2014 15:08


*tidigare* Vattnet va lagom varmt och det skummade när jag satte mig i badkaret. Huvudkudden som låg vid sidan satte jag bakom mig och sjönk ner ännu längre i vattnet. Jag tog ett djupt andetag och sjönk ända ner. Ögonen va öppna och ljuset strålad...

Av Emilia Grape - 25 februari 2014 15:55

  Sakta gick jag neråt med en stadig hand om trappräcket. Jag va nervös, inte för att träffa vilka/vem det nu va. Utan för att jag skulle försöka fly här ifrån. Mina föräldrar måste vara så oroliga. En väg ut. En väg ut, jag scannade rum efter rum ...

Av Emilia Grape - 19 januari 2014 23:47

  Aron hade stängt in mig. Han hade låst dörren och gått där ifrån. Om det här hade hänt för 2 dagar sen skulle jag undrat hur någon kunde varigt så hjärtlös. Nu vet jag va folk är kapabla till. Jag satte mig på den sängen som va ”min”....

Av Emilia Grape - 12 januari 2014 21:09


  När jag vaknade upp låg det ett frosttäcke över skogen. Min andedräkt blev till små rökmoln och kylan hade tagit sig innanför mina kläder. Huttrande försökte jag ställa mig upp då jag kom på handleden. Hade jag förblödigt? Va jag i himmelen nu? I...

Presentation


Hej! Jag heter Emilia Grape och är 15 år. På min blogg kommer du kunna läsa noveller eller historier om Justin Bieber. Föhoppningsvis så kommer ett kapitel varje vecka :) Hoppas att ni gillar mina inlägg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards